Sweet as, bro! - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu Sweet as, bro! - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu

Sweet as, bro!

Blijf op de hoogte en volg Rob

31 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Tongariro

En dat is deze vakantie zeker! "Sweet as" is wat ongeveer elke nieuw-zeelander zegt, en het betekent zoiets als "cool" of "awesome!"
Op dag 8 gingen we naar hot water beach, waar op miraculeuze wijze heet water uit de grond komt, direct op het strand! Dus iedereen graaft daar zijn eigen "hot tub" totdat de vloed de boel wegspoelt. Op Hahei een erg toffe kayaktocht gedaan langs vulkanisch gevormde eilanden. Ook nog gezwommen in de zee, met hoge golven! Om de dag af te sluiten hielden we een BBQ, biertje erbij, erg chill.

Wat iconisch is in Nieuw-Zeeland is de zogenaamde "meat pie", een een kleine snack van bladerdeeg, met daarin een smakelijk vleesmengsel. Ik had bijvoorbeeld een Steak-bacon-cheese pie, erg lekker!

Zoals je kunt zien op Facebook heb ik geraft, en dat was gruwelijk vet! Van 7 meter hoge watervallen af duiken met je bootje is wel andere koek dan wat ik in Canada gedaan heb ;)

We brachten een bezoek aan een Maori-dorpje, en het stamhoofd vroeg aan ons wie het stamhoofd van onze "stam" wilde zijn.
*stilte*
"Ja, ik!"
Ik werd dus stamhoofd van mijn stam, maar dat ben je niet zomaar. Krijgers van de andere stam deden een "haka", een krijgsdans om ons (er waren meerdere stammen) angst in te boezemen en te testen of ik wel een tof stamhoofd ben ;) Na dat doorstaan te hebben en het teken van vrede aan te nemen wordt je lid van het dorp. Ze lieten ons van alles zien, over hoe Maori overleven in de natuur en hun gebruiken, om hun cultuur te delen met ons. Erg interessant!

Vandaag de Tongariro Crossing gedaan, machtig mooi. De tocht is 20 kilometer en voert je door het hele park heen, met prachtige vergezichten. Je begrijpt dat je wel even bezig bent, met die steile hellingen en grote vlaktes!

Nu redelijk uitgeblust, maar een nacht slapen doet wonderen!

• 31 Januari 2014 - 06:38

Henriette:

Hi Rob,
    Zo te lezen en te zien aan de foto vermaak je je prima! Heb je nog een naam gekregen bij de Maori stam? Geweldig, je maakt eens wat mee!
    Blijgeestig genieten hè!
    Henriette

• 31 Januari 2014 - 08:40

Det:

Sweeettt

• 31 Januari 2014 - 18:47

Pa:

Rob, super leuk wat jij schrijft, maar over die meat pie, volgens mij is dat gewoon een saucijzen broodje?;-) je weet wel bladerdeeg met vlees mengsel ;-)

• 01 Februari 2014 - 12:20

Ben:

Rob.
    Super! Leuk om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt.
    Kreeg je als nieuw stamhoofd wel veren en schmink op je gezicht?

Veel plezier,

• 06 Februari 2014 - 23:24

Ivonne :-):

He Rob, zo te lezen heb je een moord tijd daar! Wel wat anders als wandelen in Oostenrijk ;-)
    Geweldig geniet!