Kia Ora Aotearoa! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu Kia Ora Aotearoa! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu

Kia Ora Aotearoa!

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

(spreek uit als: Keyohra Auteroa, en dik je nieuw-Zeelandse accent lekker aan!)
Hallo vrienden, welkom op mijn grote avonturenblog! Ik ben al een paar dagen onderweg, dus heb zeker wat te vertellen!
Het begint natuurlijk met die strikte douane, maar dat heeft een goede reden, heb ik geleerd. In nieuw-Zeeland staat een bepaald soort boom, een kauri, die duizenden jaren oud kan worden (!) Jaren geleden is er een soort schimmel ontdekt die alleen deze bomen aanvalt en al hun bladeren laat verliezen. Deze boom is heel zeldzaam geworden omdat de kolonisten ze bijna allemaal omgehakt hebben. Ook is er pas geleden een fruitvliegje ontdekt die de oogst aantast. Geen oogst = geen inkomsten, dus je begrijpt waarom geen zaden en ander voedsel mee mag nemen, en dat je niet met baggerschoenen in het vliegtuig mag (want daar kunnen beestjes in zitten!)

Met dat overleefd te hebben kon ik van het land genieten. En allemachtig, wat een mooi land! Auckland is erg schoon en welvarend, maar als je het land ingaat zie je pas echt de schoonheid. Prachtig groen heuvelachtig landschap, vol met vegetatie en daarboven grote witte wolken die in een strakblauwe lucht drijven. Ik wou wel elke 5 minuten stoppen om een foto te maken, maar dat gaat zoveel tijd kosten ;)
Op de eerste dag van de trip stopte we onderweg om te gaan snorkelen bij Goat Island, om daarna verder te gaan naar de Bay of Islands. Heerlijk chillen op het strand, biertje erbij en s'avonds aan de fish & chips. Ook een toffe boottocht gedaan langs de vele eilandjes, en ik heb dolfijnen gezien!
Vandaag gingen we sandboarden! Best wel tof om met een bodyboard van een duin af te schieten, om vervolgens een stukje over het water te surfen. Ook vandaag een 2000 jaar oude Kauri-boom gezien, indrukwekkend. Morgen gaan we weer door naar een ander strand, met een natuurlijke Hot Spa en een BBQ om de dag af te sluiten. Sweet as!

Jaja, afzien.

• 27 Januari 2014 - 10:12

Je Moeder :-):

Ha zoon, wat leuk dat je even schrijft en wat 'vervelend' allemaal dat strand en bier en natuur gedoe :-)
    XX

• 27 Januari 2014 - 10:52

Det:

Hey Rob,

Wat schrijf je leuk!
    En wat een leuke activiteiten, dat komt helemaal goed daar in verweggiestan!

X je schone zus

• 27 Januari 2014 - 13:55

Henriëtte Volkers:

Hi Rob,
    Ik lees het al, je hebt het erg slecht daar.... Heerlijk genieten hè, ben best jaloers op je hoor! Je raakt zeker erg vermoeid van dat strand en die biertjes, wat een ellendig leven heb je toch... Geniet ervan en neem een beetje zo'n voor ons mee! Hartelijke groetjes, Henriette

• 27 Januari 2014 - 21:13

Ton:

Hey Rob, mooi avontuur. Ik lees alleen over boompjes, beestje en lucht maar zijn er geen mooie dame in New Zeeland. Maar ik begrijp dat je moeder daar niet zo blij mee zal zijn als je daar blijft hangen aan een dochter van een schapenhouder. Gr en veel "reis"plezier Ton

• 03 Februari 2014 - 22:38

Marjanne:

Rob, wat geweldig zo'n reis, geniet ervan ! groetjes en een dikke (reis)knuffel van ons uit Hellevoetsluis.