Let the good times roll! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu Let the good times roll! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu

Let the good times roll!

Door: robcuiper

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Salut!
Ik heb geen idee wat ik woensdag gedaan heb, dus ik begin bij donderdag. Na de les ging ik met school naar het Chateau de Versailles, een gigantisch, protserig "paleis" if I might say so. Overal bladgoud en prachtige schilderijen! Wat dan weer minder is, is dat kunstenaars toestemming hebben om hun werken daar te etaleren, dus er komen wat vreemde dingen voorbij zeilen en dat breekt een beetje.
Iris (van toneel)+vriendin was ook in de stad, dus we hebben gemeet en samen de halve finale voetbal gekeken bij de Eiffeltoren. Erg gezellig!

Zaterdag ging ik met de groep picknicken in het park bij de Eiffeltoren, heerlijk weer! We wouden daarna kijken bij de notre dame, maar die was gesloten vanwege een staking. Dommage. Daar een beetje rondgelopen, bleek dat er een gay pride aan de gang was! Veel excentrieke figuren gezien uiteraard.

Na het eten hebben we een kroegje opgezocht, 3,50 voor een halve liter is een goede deal! Leuke, chille kroeg om wat in te drinken en te kletsen.
Daarna wezen stappen, wat een gedoe om binnen te komen! Moeilijk kijkende negers voor de deur, je kent het wel. Eerste poging was met 1 dame, nope. Andere dame erbij gehosseld, en zelf met 2 dames kwam ik er niet in! Mijn matties die wel binnen waren, stuurden een paar dames naar buiten om met de portier te flirten. Ik liet ook nog even mijn ID zien, om te laten zien hoe gruwelijk oud ik wel niet ben, en ja hoor, ik mocht naar binnen! Eenmaal binnen bleek het lang niet zo episch te zijn als de negers deden vermoeden, maar dat maakte niet uit, want het bier smaakte goed! Flink lopen feesten daar, Leuke mensen ontmoet, dus dat was zeer geslaagd!

Jammer was wel dat ik de volgende dag hoorde dat de telefoon was gesloten van 1 van ons, dat was toen hij naar huis ging lopen. Zoals ons mam en pap me gewaarschuwd hebben, het blijft oppassen geblazen. Ik hoorde van een ander meisje dat ze tetris aan het spelen was op haar telefoon in het metro station om 5 uur s'middags (en ja, dat is vrij dom, op een druk station). Een gozer griste het ding uit haar handen en rende weg. Zij erachteraan en wou hem pakken, maar hij duwde haar op de rails (!) en wist te ontkomen. Serious shit right here. Ook een bekende truuk hier, is dat ze dan een blaadje over je telefoon houden, zo van, "kijk, lees dit!" en dan de telefoon uit je handen rukken. Dat gebeurde bijna bij de picknick, 2 van die etterbakkies kwamen aangelopen, en je zag al wat ze in hun schild voerden.

Ja, leuke stad.

Zondag vooral uitgeslapen en rustig aan gedaan. mijn kamergenoot had een double date, dus ik ging ook mee. We waren helaas te laat voor het voetbal, het plein was al vol :( Cafeetje opgezocht en toch de match gezien, maar ik miste de sfeer wel. Date was wel oké, "mijn" grietje lachte alleen maar een beetje : ')

Nu richting school, vocabulaire!

'voir!

  • 03 Juli 2012 - 14:14

    Lisette:

    hahahahaha, ik lees 2x het woordje school.....je leert zeker nogal veel (tussendoor). xx

  • 04 Juli 2012 - 11:24

    Bernadette :

    Wat een idioot gedoe met de telefoons..zijn zeker niet te betalen in Parijs?! Dan maar jatten...Merde! (zo goed geschreven?


  • 04 Juli 2012 - 17:48

    Rob:

    @det

    Nah, ze jatten hier alles wat los en vast zit, maar telefoons zijn het meeste waard :P
    En dat is inderdaad goed geschreven! Chapeau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 10407

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 10 Juli 2022

IJsland!

24 Maart 2019 - 13 April 2019

Japan!

23 November 2017 - 22 December 2017

Zuid Amerika!

05 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Roberto en España!

21 Januari 2014 - 18 Februari 2014

Rob in Nieuw-Zeeland!

24 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Rob in Parijs!

Landen bezocht: