Sacre bleu! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu Sacre bleu! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu

Sacre bleu!

Door: robcuiper

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Voila, c'est ma premiere journal!
Laat ik maar eens bij het begin beginnen, non?
Zaterdag was Defqon.1, en Jos bood aan of ik bij hem wou crashen. Top! Ik moest wel die zondag weer op tijd naar huis om de trein naar Parijs te pakken, maar dat leek me overkomelijk. Boy, I was wrong! Vrijdag gingen we namelijk ook stappen en die zaterdag dus Defqon. 6 uur slaap is dan veel te noemen :')
Na een bijzonder chille treinreis (Je kan je apparatuur opladen en de buurman had internet voor me _O_ ) kwam ik zondagmiddag aan in Parijs. Gelijk de metro gepakt naar mijn gastgezin, leuk gezin! Het gezin bestaat uit vader, moeder en 3 kinderen, waarvan de oudste 2 al het huis uit zijn. De ouders komen uit Tunesië en Algerije, en de kinderen zijn hier geboren. Maarja, ik had maandag Pasta en gisteren hamburgers, dus erg veel merk je daar niet van :P

Zondagavond bood de jongste zoon aan of ik met hem mee ging naar een "Salon de Fumer" om waterpijp te roken. Oke, chill! Zeer ontspannen gebeurtenis, kan ik zeggen! Waterpijp, kopje thee erbij en een beetje voetbal kijken en over de week praten. Ik was natuurlijk hondsmoe, dus veel parle frans kwam er niet uit :P

Mijn eerste schooldag was vooral kennismaking met de school, de leerlingen en de stad. Korte tour gedaan, en met de rondvaartboot de Seine overgevaren. trés bien!

Gisteren was de eerste echte schooldag, heb toch vrij weinig les, vind ik! Max 3 uur per dag, maar da's prima omdat die mensen moeilijk veel activiteiten organiseren! Was gister bijvoorbeeld op de Tour Montparnasse, een gigantische wolkenkrabber. Mooi uitzicht!

Gister gingen ik ook met de school stappen, hier begrijpen ze de term "Happy Hour" niet geloof ik :') Ik had trek in bier (Joh!) dus ik ga er een halen. Krijg ik er 2, bleek het het dus happy hour te zijn. Kost dat? "neuf euro" PARDON?! WTF? Ik moest serieus even bijkomen dat ik 4,5 euro moest gaan betalen voor een biertje :')___! Maargoed, ik troostte mezelf met het feit dat het normal 9 euro per biertje kost. oké dan. Rob is vanavond nuchter.
Ik heb even rondgevraagd in de club, blijkt dat 25% sowieso voor de taxichauffeurs is, en dat dit een normale prijs is. Damn.

Vandaag begint school pas om 13:40, Classe de Cuisine! Ben benieuwd!

Salut!

  • 27 Juni 2012 - 12:48

    Je Moeder :-):

    Het klinkt erg gezellig, toch nog maar extra lesuren erbij boeken? Drinken kun je toch niet ;-) xx

  • 27 Juni 2012 - 15:21

    Pa:

    Wat een leuk verhaal. Zal ik maar bier opsturen anders kom je helemaal droog te liggen;-) Trouwens, die Fransen drinken toch alleen maar wijn.??
    Heb je ook huiswerk? :-)
    Pa.
    p.s. Je moeder mist je.....

  • 27 Juni 2012 - 20:07

    T. Marja:

    he rob, leuk ! parijs is een echte wereldstad hebben wij ervaren in ons weekendje parijs in maart. er is zoveel te zien! bier moet je staand aan de bar drinken, aan een tafeltje is duurder, en op het terras ? willen wij in het volgende weekende parijs doen wat we nog moeten plannen. een prachtige stad. geniet ervan en probeer zoveel mogelijk franse cultuur te proeven.

    hartelijke groeten van ons allemaal

  • 27 Juni 2012 - 20:10

    T.marja:

    er is wat weggevallen in het v+erhaaltje. op het terra is het bier het allerduurst. nu nog de eiffeltoren beklimmen! willen wij in een volgend weekendje parijs doen wat we nog een keer moeten plannen.
    geniet ervan en probeer zoveel mogelijk franse cultuur te proeven.

    groeten van ons allemaal

  • 28 Juni 2012 - 23:00

    Rob:

    Nah, we hebben gewoon een paar sixpacks gekocht met de groep en die opgedronken in een park! Heel gezellig!

    @marja,

    Bedankt! :D Will do!

  • 29 Juni 2012 - 11:58

    Oma:

    Ze is trots op je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 10410

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 10 Juli 2022

IJsland!

24 Maart 2019 - 13 April 2019

Japan!

23 November 2017 - 22 December 2017

Zuid Amerika!

05 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Roberto en España!

21 Januari 2014 - 18 Februari 2014

Rob in Nieuw-Zeeland!

24 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Rob in Parijs!

Landen bezocht: