Push it to the limit! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu Push it to the limit! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu

Push it to the limit!

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 Juli 2015 | Spanje, Barcelona

¡Ola amigos!

Barcelona is tof! Heel veel te zien, heel veel te doen! Heb al een bonte verzameling vrienden gemaakt hier, dus het is hier heel gezellig!

Wat ik grappig vind is dat ik tot nu toe niemand heb kunnen vinden die weet waar die spaanse "slis" vandaan komt, al kan ik mij een verhaal herinneren van de dochter van de koning die sliste, en daar schaamde ze zich voor. En de koning dacht: dan laat ik toch iedereen slissen?. Als iemand hier meer over weet, graag!

Ook toen ik vorige week over straat liep, werd ik aangezien voor een local, door een local! En dat in mijn eerste week :P

Trouwens, ik heb het nog helemaal niet gehad over mijn kamergenoot! Jakob is 23 en komt uit denemarken, hele chille gast. Ontzettende droogkloot ook :D Goeie kameraad om een biertje mee te drinken! Zijn vriendin is nu voor een week overgekomen hier, dus hij gaat nu alle mooie plekjes van Barcelona af.

Zoals jullie gezien hebben, ben ik zaterdag in Portaventura geweest, een gigantisch pretpark in Salou. (beetje vergelijkbaar met disney world of universal studios). Overal in geweest, en ze hebben daar echt gruwelijke achtbanen :D Eentje daarvan is de hoogste van Europa, die is echt dwaas hoog. Ook eentje met wel 5 loopings, ik heb het daar bij 1 ritje gelaten :P

Zondag in Casa Mila geweest, het blijft een geweldig mooi huis. dag afgesloten met een biertje (Ja, nou ik hier toch ben!)

De lessen op school gaan lekker! Ik heb eigenlijk het idee dat het net even een beetje te langzaam gaat, dus heb gevraagd of ik een klas hoger mocht. Zijn reactie: "Wacht, je heb net 4 dagen les gehad, nog nooit eerder spaans gehad en je wilt al een niveau hoger?"

Si.

Er waren ook een paar andere leerlingen met hetzelfde verzoek, en hij zei dat als we goed ons best doen dat dat misschien mogelijk is. Zelfs huiswerk meegekregen (Jaja, zie je dat mam? :P )

Wat ook grappig is is dat er deze week 100 studenten bij kwamen, en er gingen er 40 weg. Ze hebben een kantoortje moeten ombouwen tot klaslokaal, dus dat gaat helemaal de goeie kant op :P En volgende week weer!

In ieder geval, ik ga aan de studie!

¡Hasta la vista!

  • 14 Juli 2015 - 21:30

    Je Aloude Tante Uit Hellevoetsluis:

    Ha neefje, jij zwerft ook aardig over de wereld,harstikke leuk........straks kan ik je niet meer verstaan zoveel talen je dan uit je mouw "schud" . Ga je ook nog kijken in/bij de Sagrada Familia?? Dat moet iets geweldig zijn....veel plezier en succes met de studie! Knuffel, uit het hoge noorden.

  • 14 Juli 2015 - 22:05

    Rob:

    Ha tante!

    Ik ga zeker nog naar de Sagrada Familia! Die moet ik echt nog een keer zien :) Dankjewel voor je berichtje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Rob

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 10345

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 10 Juli 2022

IJsland!

24 Maart 2019 - 13 April 2019

Japan!

23 November 2017 - 22 December 2017

Zuid Amerika!

05 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Roberto en España!

21 Januari 2014 - 18 Februari 2014

Rob in Nieuw-Zeeland!

24 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Rob in Parijs!

Landen bezocht: