Ola amigos! - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu Ola amigos! - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu

Ola amigos!

Blijf op de hoogte en volg Rob

30 November 2017 | Chili, Puerto Varas

Ja, daar ben ik weer!
Ik ga toch alles opschrijven, want het is te veel om te onthouden!
Veel foto's moet ik jullie schuldig blijven totdat ik terug ben, omdat de meeste op de digitale camera staan. Al maak ik natuurlijk ook foto's met mijn telefoon!

De voorpret was al hoog, want ik ben nu in het enige werelddeel waar ik nog niet geweest ben, en ik ga naar paaseiland! Op Schiphol al medereizigers ontmoet, meteen een goed begin!
Vlucht ging voorspoedig, erg mooi om bij zonsopgang over de Andes te vliegen. Na aankomst door naar het hotel, en even gewandeld door de stad.

Santiago is een grote stad, maar niet al te druk, ontspannen sfeer. 30 graden, zon bijna recht boven je, en een licht briesje, lekker! Wat opvalt is dat er aardig wat zwerfhonden rondlopen, die gevoerd worden door de locals. Geeft een gezellig sfeertje! Aardige mensen ook, we werden bijvoorbeeld in het Nederlands aangesproken door een Chileen die een Nederlandse vrouw heeft, vond het leuk de taal te horen!
Er stat hier een allegaartje van gebouwen omdat er af en toe een aardbeving door het gebied heen trekt. Doet ook wat Duits (DDR) achtig aan, grote bruine flatgebouwen af en toe. Is ook niet gek, daar de duitsers hier al in 1700-ish waren, dat zie je ook terug in het straatbeeld. Brandweerwagens met "Feuerwehr" erop, bierstubes, en ik zag ook een dorp op de kaart genaamd "Villa Alemana" waar de hoofdstraat "Berlin" genoemd is...

Ook nog Valparasio bezocht, de havenstad heeft een San Fransisco vibe met muurschilderingen en blije hippies. Leuk om te bekijken!

Met de nachtbus (die erg comfortabel was voor nachtbus begrippen) door naar Pucon waar we na aankomst meteen de berg op zijn gegaan, Cañi. Mooi uitzicht, onder andere op de vulkaan die we de volgende dag gingen beklimmen, Villarica! Wat een onderneming was dat, zigzaggend de steile berg op, op paadjes zo breed als 2 voeten naast elkaar, brandende bovenbenen, afzien! Het laatste stuk was bijna alleen maar ijs, om het nog extra spannend te maken, 5 uur geklommen om te top te bereiken! Het uitzicht op de top was de tocht meer dan waard, geweldig om dat geluid van de brullende vulkaan te horen, natuurgeweld!

Pucon is een klein stadje, maar er is heel veel te doen! Heel veel activiteiten zoals raften, mountainbiken, maar ook thermale baden die je kan bezoeken, en veel restaurantjes. Over restaurants gesproken, die portiegroottes zijn ook vrij debiel hier, maar dat gaat er wel in als je net een vulkaan beklommen heb!

Nu ben ik in Puerto Varas, Gisteren geraft op de lokale rivier, gaaf! Goeie rapids hier, en ook nog van een rotspunt in het water gesprongen! Daarna door naar de Osorno vulkaan (ze vervelen nooit!), erg mooie uitzichten. Heerlijk gegeten bij een restaurant/slager, als je op zoek bent naar grote stukken goed vlees, zit je in chili goed!

Straks vliegen naar Punta Arenas, en dan door naar Ushuaia, de zuidelijkste stad ter wereld!

Tot zover mijn avonturen, ik hou jullie op de hoogte!

  • 30 November 2017 - 19:21

    Henriette Volkers:

    Zooooooo, Rob, jij bent aan het genieten!!! Enjoy en blijf gezind

  • 06 December 2017 - 21:44

    Marjanne Tijsze:

    Ha die Robse! jij bent even een eindje van huis...leik joh.....ga er van genieten en schrijven kan je een leuk verslag maken.....weet niet wat voor weer het daar is maar hier is het ong 7 graden en een ijzelijke wind.....brrr.... geniet ervan en tot schrijfs......reisknuffel, Marjanse.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Puerto Varas

Zuid Amerika!

Verhalen over mijn reis in Chili, Argentinië en Paaseiland !

Recente Reisverslagen:

23 December 2017

Paaseiland!

16 December 2017

Stupendo!

30 November 2017

Ola amigos!
Rob

Actief sinds 25 Juni 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 10336

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 10 Juli 2022

IJsland!

24 Maart 2019 - 13 April 2019

Japan!

23 November 2017 - 22 December 2017

Zuid Amerika!

05 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Roberto en España!

21 Januari 2014 - 18 Februari 2014

Rob in Nieuw-Zeeland!

24 Juni 2012 - 07 Juli 2012

Rob in Parijs!

Landen bezocht: