Op naar het zuidereiland! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu Op naar het zuidereiland! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Rob Cuiper - WaarBenJij.nu

Op naar het zuidereiland!

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Op mijn laatste dag op het noordereiland was ik op weg naar Wellington, en onderweg nog gestopt in Taihape. Daar hebben ze iets dat echt "world famous in new zealand" is, gumboot throwing!
Men neme een rubberlaars en gooit deze zo ver als je kan. klinkt simpel, is het niet! Het record staat op bijna 45 meter, kun je nagaan! Lachen gieren brullen natuurlijk met de groep, de dames moesten als eerst gooien, en als de heren minder ver gooiden dan de verste worp van de dames, moesten ze een kledingstuk uittrekken ;) Dat hebben wij overleefd!
De Sheep olympics worden hier ook gehouden trouwens, schapenworstelen, schapenrace, scheercompetitie, noem het maar op!

Aangekomen in de hoofdstad langs het waterfront gelopen, er werd daar een Red Bull Skateboarding competitie gehouden, erg tof om te zien.

Met de ferry naar de overkant gevaren, en is wel een mooi gezicht als je door het landschap rijd en betsie ontspannen in de wei ziet staan onder een boom, chill. Watersproeier erbij om d'r koel te houden terwijl ze kletst met haar vriendinnen. Een koeienleven is zo slecht nog niet!

Ook langs een wijnproeverij geweest, best goed spul! Nog even met de manager gesproken, bleek ook een nederlander te zijn!

Abel tasman national park is erg mooi, ik ben er doorheen gezeild en heb daarna teruggewandeld. Azuurblauw water en gouden stranden, dit lijkt me een mooie plek om een thuiswerklokatie op te zetten ;)

Volgende dag richting Hanmer Springs, heb een spa bezocht. Zonder grappen, na al die mineraalbaden voel ik me als herboren! Was ook wel nodig, want die avond hadden we ook de verjaardag van een van de groepsleden gevierd, erg gezellig!

E noho rā!

• 05 Februari 2014 - 16:08

Oma:

Lieve Rob, wat leuk om je verhalen te lezen en dat je zo aan het genieten ben.
    Hartelijke groetjes van Oma (en doe voorzichtig :-) )

• 05 Februari 2014 - 18:42

Henriëtte:

Vet hoor dat je zoveel meemaakt en geniet!

• 05 Februari 2014 - 21:50

Wij Uit Hellevoetsluis:

Koel Vet ! en dan te bedenken dat je daar een heerlijke temperatuur hebt en in je blote hempie kan lopen - Heerlijk ! - lijkt me dat . Robse geniet ervan en heel veel groetjes en een dikke reisknuffel van ons uit Hellevoetsluis.

• 06 Februari 2014 - 10:08

Rianne:

Ook vanuit Nieuw Zeeland ken je websites en facebookpagina's bijhouden hoor! En dan kom ik een keer koffiedrinken op je thuiswerklocatie ;-)